Yoga


Als je yoga doet, zal je leniger worden
… en nog zo veel meer!

Er zijn veel verschillende yogastromingen. De vorm die ik geef is Hatha-Yoga.

Tijdens de yogales komen fysieke oefeningen aan bod (asana’s). Door de asana’s regelmatig te beoefenen wordt je lichaam leniger en flexibeler, maar ook krachtiger. Sommige houdingen zijn ontspannend, andere weer inspannend en activerend.
De houdingen kunnen je helpen om van vage en aanhoudende fysieke klachten af te komen. Denk bijvoorbeeld aan die zeurende onderrug of nekpijn.

Daarnaast wordt er aandacht besteedt aan de mind. Een ongetrainde mind gaat mee in de chaos van de gedachten en hecht er waarde aan. Je emoties slaan op hol. De basis van stress. Tijdens de yoga leer je gedachten toe te laten maar vooral weer te laten gaan. Hierdoor hebben ze minder invloed op jouw gevoelswereld. Na enige training ervaar je rust, acceptatie en een soort doelgerichtheid in je leven.

Een ander onderdeel zijn ontspanningsoefeningen, die meestal aan het einde van een les gedaan worden. Een weldaad voor lichaam en geest. Alles even laten gaan. Niets hoeven. Puur genieten.

Wil je graag bij jou thuis aan de slag en heb je genoeg ruimte voor twee matjes, dan is dat geen probleem. Bij mooi en warm weer gaan we de natuur in.

Onder het tabblad Over Mij lees je wat yoga voor mij heeft gedaan en nog steeds doet.
Ik wens jou hetzelfde toe, of iets nog beters.???

Je kunt yoga combineren met trainingssessies en/of voeding.

Reageren is niet mogelijk